DİNLEME
Kendisiyle, ailesiyle ve yakın çevresiyle ilgili tanıdık sözcükleri ve çok temel kalıpları, yavaş ve net konuşulduğunda anlayabilir.
OKUMA
Katalog, duyuru ya da afiş gibi yazılı metinlerdeki bildik adları, sözcükleri ve çok basit tümceleri anlayabilir.
KARŞILIKLI KONUŞMA
Karşısındaki kişinin söylediklerini daha yavaş bir konuşma hızında yinelemesi ve söylemek istediklerini oluşturmada kişiye yardımcı olması koşuluyla basit yoldan iletişim kurabilir. O anki gereksinime ya da çok bildik konulara ilişkin alanlarda basit sorular sorabilir ve cevap verebilir.
KONUŞMA
Yaşadığı yeri ve tanıdığı insanları betimlemek için basit kalıpları ve tümceleri kullanabilir.
YAZMA
Kısa ve basit tümcelerle kartpostal yazabilir. Örneğin: Tatil kartpostalıyla selam göndermek gibi. Örneğin: Otel kayır formuna isim, uyruk ve adres yazmak gibi.
DİNLEME
Kişiyi doğrudan ilgilendiren konularla ilişkili kalıpları ve çok sık kullanılan sözcükleri anlayabilir(Örneğin: En temel kişisel, ailevi bilgiler, alışveriş, yerel çevre, meslek).Kısa, net, basit ileti ve duyurulardaki temel düşünceyi kavrayabilir.
OKUMA
Kısa ve basit metinleri okuyabilir. İlanlar, kullanım kılavuzları, mönüler ve zaman çizelgeleri gibi basit günlük metinlerdeki genel bilgileri kavrayabilir ve kişisel mektupları anlayabilir.
KARŞILIKLI KONUŞMA
Bildik konular ve faaliyetler hakkında doğrudan bilgi alışverişini gerektiren basit ve alışılmış işlerde iletişim kurabilir. Genellikle konuşmayı sürdürebilecek kadar anlamasa da kısa sohbetlere katılabilir.
KONUŞMA
Basit bir dille ailesini ve diğer insanları, yaşam koşullarını, eğitim geçmişini ve son işini betimlemek için bir dizi kalıp ve tümceyi kullanabilir.
YAZMA
Kısa, basit notlar ve iletiler yazabilir. Teşekkür mektubu gibi çok kısa kişisel mektupları yazabilir.
DİNLEME
İş, okul, boş zaman vb. ortamlarda sürekli karşılaşılan bildik konulardaki net, standart konuşmanın ana hatlarını anlayabilir. Güncel olaylar ya da kişisel ilgi alanına giren konularla ilgili radyo ve televizyon programlarının çoğunun ana hatlarını yavaş ve net olduğunda anlayabilir.
OKUMA
Meslekle ilgili ya da günlük dilde en sık kullanılan sözcükleri içeren metinleri anlayabilir. Kişisel mektuplarda belirtilen olay, duygu ve dilekleri anlayabilir.
KARŞILIKLI KONUŞMA
Dilin konuşulduğu ülkede seyahat ederken ortaya çıkabilecek bir durumla başa çıkabilir. Bildik, ilgi alanına giren ya da günlük yaşamla ilgili (Örneğin; aile, hobi, iş, yolculuk ve güncel olaylar gibi) konularda hazırlık yapmadan konuşmalara katılabilir.
KONUŞMA
Deneyimlerini, hayallerini, umutlarını, isteklerini ve olayları betimlemek için çeşitli kalıpları yalın bir yoldan birbirine bağlayabilir. Düşünce ve planlara ilişkin açıklamaları ve nedenleri kısaca sıralayabilir. Bir öyküyü anlatabilir, bir kitap ya da filmin konusunu aktarabilir ve izlenimlerini belirtebilir.
YAZMA
Bildik ya da ilgi alanına giren konularla bağlantılı bir metin yazabilir. Deneyim be izlenimlerini betimleyen kişisel mektuplar yazabilir.
DİNLEME
Güncel bir konu olması koşuluyla uzun konuşma ve sunumları anlayabilir, karmaşık tümcelerle yapılan tartışmaları takip edebilir. Televizyon haberlerini ve güncel olaylara ilişkin programların çoğunu anlayabilir. Standart dilin kullanıldığı filmlerin çoğunu anlayabilir.
OKUMA
Yazarların belirli tutum ya da görüşü benimsedikleri, güncel sorunlarla ilgili makaleleri ve raporları anlayabilir. Çağdaş edebi düz yazıyı anlayabilir.
KARŞILIKLI KONUŞMA
Öğrendiği dili anadili olarak konuşan kişilerle anlaşmayı mümkün kılacak bir akıcılık ve doğallıkla iletişim kurabilir. Bildik konulardaki tartışmalarda, kendi görüşlerini açıklayıp destekleyerek etkin bir rol oynayabilir.
KONUŞMA
İlgi alanına giren çeşitli konularda açık ve ayrıntılı bilgi verebilir. Çeşitli seçeneklerin olumlu ve olumsuz yanlarını ortaya koyarak bir konu hakkında görüş bildirebilir.
YAZMA
İlgi alanına giren çeşitli konularda anlaşılır, ayrıntılı metinler yazabilir. Belirli bir bakış açısına destek vererek ya da karşı çıkarak bilgi sunan ve nedenler ileri süren bir kompozisyon yazabilir. Olayların ve deneyimlerin kendisi için taşıdığı önemi ön plana çıkaran mektuplar yazabilir.
DİNLEME
Açıkça yapılandırılmamış ve ilişkiler açıkça belirtilmemiş sadece ima bile olsa uzun konuşmaları anlayabilir. Televizyon programlarını ve çizgi filmleri zorluk çekmeden anlayabilir.
OKUMA
Üslup farklılıklarını da ayırt ederek uzun ve karmaşık, somut ya da edebi metinleri okuyabilir. İlgi alanıyla alakalı olmasalar bile herhangi bir uzmanlık alanına giren makale ve uzun teknik bilgileri anlayabilir.
KARŞILIKLI KONUŞMA
Kullanacağı sözcükleri çok fazla aramaksızın, kendini akıcı ve doğal bir biçimde ifade edebilir. Dili, toplumsal ve mesleki açıdan esnek ve etkili bir şekilde kullanabilir. Düşünce ve fikirleri açık bir ifadeyle dile getirebilir ve karşımdakilerin konuşmalarıyla ilişkilendirebilir.
KONUŞMA
Karmaşık konuları, alt temalarla bütünleştirerek açık ve ayrıntılı bir biçimde betimleyebilir, belirli bakış açıları geliştirip uygun bir sonuçla konuşmasını sağlayabilir.
YAZMA
Görüşlerinin ayrıntılı bir biçimde açık ve iyi yapılandırılmış metinlerle ifade edebilir. Bir mektup, kompozisyon ya da rapor yazabilir. Önemli olduğunu düşündüğü konuları ön plana çıkararak karmaşık konularda yazabilir. Hedef belirlediği okuyucu kitlesine uygun bir üslup seçebilir.
DİNLEME
İster canlı yayın ortamında olsun ister hiçbir konuşma türünü anlamakta zorluk çekmez. Sadece normal anadili konuşma hızında ise, aksana alışabilmesi için biraz zamana ihtiyacı olabilir.
OKUMA
Kullanım kılavuzları, uzmanlık alanına yönelik makalelere ve yazınsal yapıtlar gibi soyut, yapısal ve dil bilgisel açıdan karmaşık hemen hemen tüm metin türlerini ve kolaylıkla okuyabilir ve anlayabilir.
KARŞILIKLI KONUŞMA
Hiç zorlanmadan her türlü konuşma ya da tartışmaya katılabilir; deyimler ve konuşma diline ait ifadeleri anlayabilir. Kendini akıcı bir şekilde ifade edebilir, anlamdaki ince ayrıntıları kesin ve doğru bir biçimde vurgulayabilir. Bir sorunla karşılaşırsa geriye dönüp karşısındaki insanların fark etmelerine fırsat vermeyecek bir ustalıkla ifadelerini yenide yapılandırabilir.
KONUŞMA
Her konuda bağlama uygun bir üslupla ve dinleyenin önemli noktaları ayırt edip anımsamasına yardımcı olacak şekilde konuşmasını etkili ve mantıksal bir şekilde yapılandırabilir, açık, akıcı bir görüş betimleme ya da karşıt görüş sunabilir.
YAZMA
Uygun bir üslupla açık, akıcı metinler yazabilir. Okuyucunun önemli noktaları ayırt edip anımsamasına yardımcı olacak etkili, mantıksal bir yapılandırmayla bir durum ortaya koyan karmaşık mektuplar, raporlar ya da makaleler yazabilir. Mesleki ya da edebi yapıt özetleri ve eleştirileri yazabilir.
İletişim Bilgileri:
+90 536 595 09 17